top of page

enemmän kuin vain Logo.

Perintö.

Black-Texture.jpg

Question...

You have a better product.

They have a better brand.

Who wins?

(...they do)

A great product solves a problem.
A great brand makes people care.
That’s the difference between being seen and being chosen.

My job is to make sure your brand works as hard as your product does, so the right people not only notice you, but choose you.

Brändäys ja identiteetti

Brändäys on modernia alkemiaa – raakojen ideoiden muuttamista viestiksi ja viestin jalostamista kullaksi.

Brändäyksessä on kyse selkeydestä – siitä, että työsi taustalla olevat ideat muutetaan muotoon, jonka ihmiset tunnistavat ja johon he voivat heti samaistua. Muotoilun, kielen ja kokemuksen kautta luomme järjestelmän, joka heijastaa sitä, kuka olet, rakentaa luottamusta ja tekee läsnäolostasi mieleenpainuvan. Kun arvot, persoona ja tarkoitus tuodaan esiin huolella, identiteettisi erottuu ja uskollisuus kasvaa luonnollisesti.

Vahva brändi toimii viestinnän käyttöjärjestelmänä. Se pitää jokaisen kosketuspisteen johdonmukaisena visuaalisesta ilmeestä äänensävyyn, jolloin jokainen kohtaaminen vahvistaa tunnistettavuutta. Lopputuloksena syntyy kestävää vauhtia – kasvua, puolestapuhujia ja suhteita, jotka rakentuvat ymmärryksen ja luottamuksen varaan.

  • Logo on brändisi tunnusmerkki – kultainen sinetti, jonka ihmiset muistavat. Alchemy Communications muuntaa oivalluksen selkeäksi ja skaalautuvaksi merkiksi. Prosessimme:

    • Konsultointi: Tavoitteiden, rajoitteiden, kohderyhmien ja onnistumisen mittareiden selkiyttäminen toimeksiannon pohjaksi.

    • Tutkimus ja analyysi: Brändin “koeponnistus” – missio, kilpailijat, käyttötarkoitukset ja semiotiikka.

    • Konseptikehitys: Useiden vaihtoehtojen (symboli, monogrammi, sanamerkki) luominen ja perusteleminen.

    • Iteratiivinen viimeistely: Mittasuhteiden, välistysten, värien ja muotojen hiominen käytännön mallien avulla.

    • Skaalautuvuus ja järjestelmät: Mukautuva logopaketti (päälogo, pinottu, vaakasuuntainen, ikoni), joka toimii kaikissa ympäristöissä.

    • Toimitus ja ohjeistus: SVG/PNG/EPS-tiedostot sekä tiivis ohje värien, suoja-alueen ja oikean käytön varmistamiseksi.

  • Brändiohjeisto on alkemistinen koodeksisi – resepti, joka muuttaa johdonmukaisuuden brändipääomaksi. Dokumentoimme säännöt, esimerkit ja määrittelyt, joiden avulla jokainen kosketuspiste pysyy uskollisena sille, kuka olet.

    • Auditointi ja konsultointi: Tavoitteiden, kanavien, vastuiden ja työnkulkujen selkeyttäminen; aineistojen kerääminen ja hallinnan määrittely.

    • Visuaalinen tyyliopas: Logon käyttö ja suoja-alueet, värijärjestelmä, typografiset asteikot, ruudukot, ikonografia, kuvitus ja liike-elementit.

    • Äänensävy: Periaatteet, sanasto, ohjeet ja kiellot, viestinnän peruspilarit sekä esimerkit oikeasta tekstistä eri alustoilla.

    • Sovellusohjeet: Käytännön mallinnukset verkkosivuille, sosiaaliseen mediaan, pakkauksiin, painotuotteisiin, opasteisiin ja tuotteisiin – mitä tehdä ja mitä välttää.

    • Digitaaliset ja painomäärittelyt: Tiedostomuodot, vientiohjeet, RGB/CMYK/Pantone, saavutettavuuden kontrastit, minimikoot, leikkuu- ja marginaalivarat.

  • Visuaalinen identiteetti on taito muuttaa ensivaikutelmat tunnistettavuudeksi – symbolit, typografia ja rakenne hiotaan toistettavaksi “kultaiseksi” standardiksi, jonka yleisö tunnistaa yhdellä silmäyksellä.

    • Konsultointi ja suunnanmääritys: Tavoitteet, kohderyhmät, referenssit ja tunnelmataulut suunnan asettamiseksi.

    • Väripaletin kehitys: Tarkoin valitut sävyt kontrasti- ja WCAG-tarkistuksilla sekä vaaleat ja tummat tilat.

    • Typografiajärjestelmä: Pää- ja toissijaiset fontit, mittasuhteet ja paritukset, jotka vastaavat brändisi ääntä.

    • Ikonografia ja grafiikka: Räätälöidyt ikonit ja kuvitukset yhtenäisillä viivapaksuuksilla sekä SVG-kirjasto.

    • Asettelujärjestelmät: Ruudukot, välistykset ja sommittelusäännöt, jotka varmistavat yhtenäisyyden kaikessa materiaalissa.

bottom of page